Rensar hjärnkonoret på saker & ting

Måste rensa huvudet lite granna!

Livet har gått lite upp och ner,
men nu på sista tiden så har det bara gått uppför
så underbar känsla att få må bra igen.

Har bara en sak som tynger mig lite så där lagom,
inte lätt alla gånger!


Hm, tror det är för den här vårdnads tvisten mitt
ex satt igång, HELT utan anledning.
Han kunde ha tagit en en skild disskution med mig,
men icke det gick inte. :(

Han tycker helt enkelt jag är opassande som mamma och hur kan han vara
den som avgör det egentligen?

Vi lever inte tillsammans och har inte gjort de nu
på ca 7 månader och det tog slut för ca 11 månader.

Jag säger absolut inte att jag är världens bästa mamma, alla har vi våra brister, den
man egentligen tycker är världens bästa mamma är ju ens egna.

Sen tycker han att jag inte kan till godo se min sons behov:
Men där måste jag ju på peka att alla ser vi olika på saker och ting,
vi har våra egna sett, visa gör som dom själva blev uppfostrade,
visa gör på sitt egna sett och så finns det som som tar lite av varje.

Så de finns ju inte riktigt något rätt eller fel.
Så länge det inte handlar om att barnet/barnen tar skada av det.
Sen ska vi som föräldrar då  ge råd och ge dom en trygg & stadig uppväxt.

Men sen ska dom så småningom upptäcka och utforska världen själva,
för att kunna bli sina egna individer med drömmar och mål & även göra sina
egna misstag och fel för att lära.
Precis som vi har gjort. =)

För vi alla har ju fått gått våra egna vägar & gjort våra egna stora
som små misstag, visa misstag har vi lärt oss av,
visa misstag har vi inte lärt oss av, utan
gjort samma misstag igen men då förmodligen lärt oss av den.


Mamma saknar dig så otroligt mycket Vincent du annar inte
hur hjärtkrossande det är för mig att inte ha dig i min famn.
inte natta dig till sömns, ha dig i min närhet känna kärleken
från dig och känna mor & son bandet & även 
se dig le och skratta som det barn du är.

Du är min ängel mitt allt <3

Mamma Loves you so mutch
<3

//
Tjofräsen päsen i morgon pälsen

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Alex tråkigt att höra att ditt ex har dragit i gång något sånt här han är värkligen fin din son och lik dig tycker jag mer och mer när man kollar på kort av er två :) hoppas de går fra för dig och grabben nu



kram

2010-11-06 @ 15:17:51
URL: http://isabellemariell.blogg.se/
Postat av: Chris H

Be strong! Sålänge ni har delad vårnad så är det otroligt svårt för honom att få över den. för de finns en lag som säger att barnet har rätt till båda sina föräldrar inte tvärt om. har kollat upp en del forum ang detta sedan jag hade min tvist. och det visade sig fall där till och med grovt kriminella, och även en snubbe som mördat mamman fick behålla barnet, just för att han inte utgjorde något som helst hot mot barnet. Sålänge barnet inte tar nämnvärt skada så ska inget kunna ta de ifrån dig. Så va den mamma du känner är den bästa för Vincent så e de bara att rida ut stormen i stort sätt. peace Jah bless

2010-11-10 @ 21:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0