Vart tog tiden vägen?

Vart tog tiden vägen?


Tiden går så fort. Det känns inte som om det var så länge sedan jag var en tonåring.

Vart tog åren vägen? När slutade jag att vara ung? Jag är inte gammal än. Men jag är inte ung heller. Jag är mitt emellan gammal och ung på något lustigt sätt.


För inte så länge sen höll jag min nyfödda son i mina armar och tyckte att lyckan nästan var för stor att bära.


Nu är är han snart 1 år  Jag har gått från att vara någons dotter till att vara mamma. En underbar titel:Mamma. Jag älskar att vara mamma.


Jag vill verkligen inte vara 15 år igen. Jag saknar inte min flydda ungdom. Men det känns lite chockartat emellanåt att tiden går så fort. Ibland känns det som om den virvlat förbi i superfart och att jag inte riktigt hann med. Vissa stunder önskar jag att jag kunde hålla kvar lite längre.


Jag vill verkligen njuta av min sons barndom. Jag vill inte att han ska växa upp för fort. De här året har gått så otroligt fort.


Snart sitter jag säkert med Vincents barn i min famn och undrar vart alla år tog vägen.

 

// Tjofräz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0